Egy pitypang élete

Úgy igazán egyedül

2019. január 30. 16:40 - Emmadandelion

Manapság szinglinek lenni már szinte egy életstílus. Szajkózzuk mennyire jól elvagyunk egyedül és egyáltalán nem félünk a magánytól. Egy ideig én is így nyilatkoztam de aztán szemügyre vettem milyen is az az egyedül eltöltött idő. Például amikor egyedül vacsorázom, mindig nézek közben valami filmet. Vagy ha unatkozom valahol, mindig tudok chatelni valakivel a mobilomon. Ha megyek valahova, ha takarítok vagy bármilyen más tevékenységet folytatok a házban, mindig zenét hallgatok közben. Fizikailag egyedül vagyok, mégsem töltök minőségi időt magammal. Nincs olyan része a napomnak, vagy a hetemnek, amikor eltudnék merülni a gondolataimban vagy csak egyedül mernék maradni velük...

Szabadnapos vagyok, az ágyamban pihenek. Nézem a számítógép monitorját, már majd kifolyik a szemem. Végre szabadnapom van, megérdemlem hogy kicsit lazítsak egy jó film társaságában. Miután véget ér a film, figyelmes leszek rá, hogy a résnyire nyitott ablakomon besuttog a külvilág moraja. Odakuporodok az ablakpárkányra és hirtelenjében elveszettnek érzem magam. Mintha beszippantana a látvány. A házakat aranysárga délutáni napfény világítja meg. A fák levelek nélkül mindig kopasz, szomorú látványt nyújtottak. Viszont ez a kedves, meleg napfény még ezt is barátságossá varázsolta számomra.

Fejben újra 5 éves vagyok. A teraszunkon lévő hintaágyban fekszem, gyönyörködve a világban. Amikor a hintaágy ringásával elértem egy pontot, a meleg nyári napfény mindig rám-rám kacsintott a fák levelei között. A madarak csicsergése töltötte meg élettel hatalmas udvarunkat, azonban a vadgalamb jellegzetes huhogása mindig kihallatszott madártársai éneke közül. ws_sunny_clouds_1920x1200.jpgTalán ez a huhogás -amit most hallok - repített vissza ebbe az emlékképbe. Felidézte bennem, mennyire csodálatos érzés volt önfeledten rácsodálkozni a világra, s nem kellett bűntudatot éreznem a semmittevés miatt. Tizennyolc év telt azóta a nap óta. Vajon hány olyan pillanat volt azóta az életemben, amikor mertem megállni és csak úgy rácsodálkozni a világra? Attól tartok, közel sem elég. 

Szóval csak feküdtem ott, gyönyörködve a kilátásban. Aztán felkerekedtem és elmentem sétálni. Csak úgy, cél nélkül. Bedugtam a fülhallgatóm a fülembe, de ezúttal nem telefonáltam és még csak zenét sem hallgattam. Hagytam kalandozni a gondolataimat. Néztem a gyönyörű téglaházakat, hogyan fürdőznek a napfényben. Nyugalom töltötte el a szívem. Újra 5 éves gyerek voltam a nyári szünet alatt, aki szabadnak érzi magát s mit sem tud a külvilág borzalmairól. Mintha minden lelassult volna körülöttem, holott csak én lassítottam le, hogy átengedjem magam azoknak a szépségeknek és érzéseknek, amik mindennap körülvesznek bennünket. 

Ma délután úgy igazán egyedül voltam és eszembe se jutott a magány vagy a szomorúság. Körülölelt a napsütés és visszarepített az időben. Eszembe juttatta, milyen is az, ha időt szánok befelé is figyelni. Könnyed, boldog és kiteljesedett érzés. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://emmadandelion.blog.hu/api/trackback/id/tr1514598796

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádám Csipi Ruzicska 2019.06.26. 23:09:40

Wow, az elmúlt napokban találtam rá a csatornádra (ami végül idáig jutott, hogy már szinte stalker-nek érzem magam :D ), és meg kell mondjam, az írásaid még jobbak mint a videóid. Baromi jól írsz, de nem is emiatt vetemedtem a kommentálásra - bár kicsit kétségbeejtő hogy az enyém az első ez a post alatt -, hanem valamiért úgy éreztem muszáj megosztanom, hogy körülbelül 2 hete pontosan ugyanezek a gondolatok fogalmazódtak meg bennem. Mármint, ha a gyerekkori emlékeket, meg a madárhangot lecseréljük. De ez már szinte uncanny valley. Mindegy is, szóval, talán még annyi hogy ne feledd, nem vagy egyedül (bár ez így az internet népének random tagjától nem túl nyugtató, tudom), baromira tisztelem mindazt ami mellett kiálltál! :)

Emmadandelion 2019.06.26. 23:44:02

@Ádám Csipi Ruzicska: köszönöm a kommentedet, örül hogy nem vagy ezzel az érzéssel egyedül! :)
süti beállítások módosítása